четвртак, 19. април 2018.

Palenta na turski način

Palenta na turski način

Kad sam jutros ustala, shvatila sam da nemam hleba, a pošto se trenutno nalazim u svojoj kući na selu, nemam tu mogućnost da izađem i odem do prodavnice da kupim hleb. I pade mi na pamet palenta, brzo se sprema, a uz nju odlično ide domaći ajvar, prštuta, kiselo mleko, mladi sir, ma šta god vam padne na pamet. Ova palenta se pravi malo drugačije, a rezultat je fantastičan. Meka, sočna, bez grudvica.. ma prste da poližete. Recept sam našla na internetu, ali sam mere izmenila, i definitivno je ovako bolje. A nudim vam i mrsnu i posnu verziju ovog jela.
Palenta na turski način

 Sastojci (za mrsnu verziju):
8 ravnih kašika palente
2,5 dl vode
3 kašike putera
1 čen belog luka (izrendanog na sitnom rendeu) ili 1/2 kašičice u prahu
so
šaka izrendanog kačkavalja

Sastojci (za posnu verziju): 
8 ravnih kašika palente
2,5 dl vode
3 kašike maslinovog ulja
1 čen belog luka (izrendanog na sitnom rendeu) ili 1/2 kašičice u prahu
so

Za prilog:
Kozije kiselo mleko (Stara planina)
Malo svežeg vlašca
Ajvar
Palenta na turski način

Priprema:
Zagrejati puter ili maslinovo ulje i dodati palentu i koju ćete na srednjoj vatri blago "propržiti" dok ne promeni boju i posoliti. Nakon toga, dodati vodu, izrendan beli luk i kačkavalj. Vatru pojačati dok ne proključa i sve vreme mešati. Čim je proključala opet smanjiti na tihu i nastaviti sa mešanjem. Služiti uz kiselo mleko pomešano sa vlašcem i naseckanom pršutom ili ajvarom za posnu verziju.

Palenta na turski način

Нема коментара:

Постави коментар