понедељак, 19. новембар 2018.

Posni trouglići sa prazilukom i krompirom

Posni trouglići sa prazilukom i krompirom
Na ovu ideju sam došla, jer sam skoro po ko zna koji put pravila moje omiljene trougliće sa šljivama i fetom, koji su veoma dobro primljeni od strane mojih ukućana i bliže rodbine, sa kojom, kad sam u Vrmdži, pravim prave male gastronomske gozbe. Bio je petak, dan za post, i pošto nisam znala šta da napravim, a nisam imala preterano mnogo vremena za kuvanje jer sam morala da spremam kuću uzduž i popreko, pala mi je prvo na pamet, pita od praziluka i krompira. Ali to kad se pravi mora da bude puna tepsija, uglavnom, i padnu mi na pamet trouglići moji lepi. I tako je nastao ovaj recept, fin, brz, lagan, posan, i nadasve kreativan. Zašto trouglići, jer su mi taman za zalogaj dva, fino su punje i, bolje nego kad je pita u pitanju, i napravite koliko vam treba, a ostatak kora u frižider do iduće i sveže ture. A naravno, uvek možete da iskobinujete vaše punjenje, a moja mašta je u potpunosti proradila, i puna sam ideja za nove postove na ovu temu, ali o tome drugi put. Krenimo u pravljenje ovih divnih trouglića.

Posni trouglići sa prazilukom i krompirom

Sastojci (za oko 12 trouglića, odnosno recimo za 2 do 3 osobe):
150 grama praziluka (ili oko 1 i po struk) sitinije iskeckanog
1 glavica crnog luka (manja) sitnije iskeckanog
2 čena belog luka sitnije iseckanog
350 gr krompira sitno isekcanog
so, biber
6 listova kora za 12 trouglića
maslinovo ulje

Priprema:
U manjoj šerpici stavite vodu da prokuva i dodajte sitno seckani krompir i kuvajte ga oko 5 do 7 minuta na srednjoj vatri. Kada je gotov, procedite ga i ostavite da se malo prosuši. U tiganju zagrejte kašiku maslinovog ulja od komine i stavite iseckan praziluk, luk i beli luk i dinstajte ih oko 5 minuta na srednjoj vatri uz dodatak soli i bibera (slobodno stavite pola kašičice). Kada je gotov, sklonite ga sa ringle i dodajte u njega proceđen i prosušen skuvani krompir i sve dobro promešajte. Kada je smesa govota, krećemo na pravljenje trougliča.
Za trogliće su vam potrebne po dve kore veličine oko 5 cm x 25 cm. Svaku koru odnosno trakicu premažite maslinovim uljem sa četkicom, stavite jednu na drugu i punite ih. U mom iskustvu pravljenja ovih trouglića, 1 kašika smese je optimalna koju ćete staviti na sredinu kore i ravnomerno raspodeliti po dužini. Sada krećemo u pravljenje trouglića. Donji desni ugao trakice presavite  dijagonalno ulevo. Zatim donji levi ugao trakice povucite na gore da biste opet napravili trouglić, i tako naizmenično sa leve na desnu i desne na levu stranu dok ne dođete do kraja trakice. Kraj kore zalepite tako što ćete ga premazati sa još malo ulja i ređajte trougliće na tepsiju na koju ste prethodno staviti papir za pečenje. Pećnicu zagrejte na 200 C i pecite oko 20 minuta, odnosno dok ne dobiju finu zlatno žutu boju. Izvadite ih iz pećnice, malo prohladite i služite. Odlični su za doručak, večeru, pa čak i ručak i naravno, idealni u vreme posta. Prijatno!

Posni trouglići sa prazilukom i krompirom


Posni trouglići sa prazilukom i krompirom

Нема коментара:

Постави коментар