четвртак, 5. новембар 2020.

Prhki slani štapići

Prhki slani štapići

Recepte poput ovog baš volim, volim te slane đakonije koje se naprosto tope u ustima, finog i puterastog ukusa. Naravno, ovi slaniši su idealni za raznorazne proslave poput rođendana, slava, žurki.. ali i za večeri i popodneva kada se odmara i gleda neki fini film ili bindžuje neka serija. Kako god, ovaj slaniš se jako brzo i lako pravi. Ne treba da ste nekakav specijalan znalac u kuhinji da ih napravite.

Recept sam tražila po internetu, i prvobitno sam ga našla na coolinarici, a onda sam shvatila da je recept drage Natalije i da se nalazi na njenom predivnom sajtu https://www.mysticcakes.com , otiđite i pogledajte šta je sve divno od slaniša i slatkiša Natalija spremila za vas. Nećete pogrešiti šta god izabrali.

Recept je iz sveske njene majke, i zato je tako i dobar, ništa kao recepti naših mama i baka iz njihovih divnih sveski. Jedina stvar koju sam ja izmenila jeste da sam stavila puter umesto margarina, nekako ja margarni skoro da uopšte ne koristim, pa eto.. vi, po volji vam. Pa krenimo u avanturu zvanu spremanje slani štapići..


Prhki slani štapići

Sastojci:
2 žumanca
1,5 do 2 kašičice soli
1 kisela pavlaka
250 gr omekšalog putera
500 gr oštrog brašna
1 prašak za pecivo

I još:
jedno jaje za premazivanje
malo susama

Prhki slani štapići


Priprema:
Puter izvadite iz frižidera i ostavite ga da omekša. Brašno prosejte i pomešjte sa praškom za pecivo.
Žumanca, so i pavlaku izmešajte i dodajte mu omekšali maslac i sve dobro izmešajte. Zatim dodajte brašno i sve dobro prvo izmešajte sa kašikom a zatim rukom. Kada ste umesili testo, pospite radnu površinu brašnom a zatim ga rasklagijajte na debljinu oko 1 cm. Ja sam ga stavila između dva pek papira da se ne bi lepilo. 

Zatim ga sa točkićem za sečenje testa isecite na štapiće željene veličine i prebacite u pleh za pečenje na koji ste prethodno stavili pek papir. Ova količina je dovoljna za punu tepsiju. 
Štapiće premažite umućenim jajetom i pospite susamom i pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 200 C oko 20 minuta, odnosno dok ne porumene.

Napomena:
Štapiće možete praviti i u drugim oblicima koji će biti prilagođeni godišnjem dobu ili prilici.

Savet više:
Ukoliko volite, u testo možete staviti i začine, tipa origano ili kašiku parmezana za malo drugačiji ukus. 

Prijatno!

Prhki slani štapići









2 коментара:

  1. Hvala od srca draga Silvana na isprobavanju ovih štapića, kao i na divnom uvodu posta. Sa puterom inače mogu biti samo još finiji. :) Veliki pozdrav! :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je samo početak, merkam već duže vreme sve te divne kolače, ali vreme nije dozvoljavalo, velike promene su se dešavale cele godine zajedno sa selidbom...
      Da, puter je čudo, ali i mast! Pozdrav i tebi, nadam se da se vidimo nekom prilikom i uživo, ovde u Vrmdži, gde sad u prirodi, da pravimo nešto..

      Избриши