петак, 19. фебруар 2021.

Mezze - urnebes i melidžano

Mezze - urnebes i melidžano 

Ove dve salate su neizostavna jela na svakoj trpezi, a pogotovo onim slavskim. Obe su tipičnije za južnu Srbiju. Urnebes se obično sastoji iz ljute paprike, belog sira, i drugih začina, a ponegde, kao što sam ja, se dodaje beli luk. Odlična je i kao prilog jelima sa žara, a ovde je više napravljena kao namaz salata odnosno prilog suhomesnatim proizvodima. Melidžano je takođe tipičan za južni deo Srbije, Makedoniju i Grčku, ima opet raznih verzija, ova moja je napravljena više kao namaz i preukusna je. Ja sam inače objedinila oba ova recepta jer se u oba koristi feta, pa kad se već prave namazi, bolje da trpeza bude raznovrsna. Inače ljubitelj sam namaza jer se brzo prave, a opet, bolje jesti domaće nego kupovno, zar ne :).

Pored ova dva namaza, možda će vam se dopasti i:


Mezze - urnebes i melidžano 

Sastojci:
Za urnebes:
250 gr feta sira
2 supene kašike maslinovog ulja
1 kašičica aleve paprike
1 kašičica tucane ljute paprike
2 čena belog luka, sitno rendanog


Za melidžano:
1 veliki plavi patlidžan (prethodno ispečen u rerni i oljušten od kore) 
70 gr oraha
150 gr feta sira
1 kašika masl ulja
So, bibier
1 kašika soka od limuna
1 kašika tahinija
2 do 3 čena belog luka, sitno rendanog
2 kašike supene iseckanog peršuna (može naravno i po želji)

Mezze - urnebes i melidžano 

Priprema:
Za urnebes: Sve sastojke dobro izmešati i služiti (može i u secku).
Za melidžano: Patlidžan oprati prepoloviti i svaku polovinu malo premazati maslinovim uljem i uviti u foliju i staviti u rernu na 180 C na oko 20 minuta, dok se ne ispeče. Izvaditi iz rerne, otkriti i ostaviti da se ohladi. Zatim ga očistiti od kore i staviti sa ostalim sastojcima u secka i sve dobro sjediniti i služiti.

Mezze - urnebes i melidžano 

Нема коментара:

Постави коментар